Android Studio - https://developer.android.com/studio/archive
(1) Utwórz projekt Phone and Tablet / Empty Activity
(2) Pozostaw tylko klasę MainActivity i metodę setContent.
W metodzie setContent wstaw elementy interfejsu graficznego.
setContent { Column{ Text(text = "3") Button(onClick = { }) { Text(text = "7") } } }
Pamiętaj że pełna nazwa (każdej) klasy, to nazwa samej klasy poprzedzona nazwą pakietu do którego należy. Najczęściej wygodnie jest zaimportować klasę (początek odpowiedniego pliku źródłowego) i (dalej) używać nazw samych klas (bez prefiksu w postaci nazwy pakietu). Android Studio oznacza nierozpoznane symbole na czerwono, podpowiada odpowiednie nazwy pakietów (kliknięcie na nierozpoznany symbol) i pozwala na automatyczne dodanie wybranego pakietu (import). W celu przećwiczenia tego mechanizmu, powyższy przykład zawiera nazwy klas bibliotecznych (Column, Text, Button) bez nazw odpowiednich pakietów - odpowiednie importy uzupełnij za pomocą powyższego mechanizmu.
(3) Skompiluj przykład i przetestuj go za pomocą emulatora dostępnego wraz z Android Studio (jeżeli masz możliwości techniczne, możesz także przetestować go na fizycznym urządzeniu z systemem Android).